Dealerzone

Een 24/7 platform voor het distributienetwerk

  • CHALLENGE

    Het onderhouden van bestellingen, herstellingen, facturatie, betalingen met een uitgebreid dealernetwerk is een arbeidsintensieve job. Bovendien werken sommige winkels pas aan hun administratie na de kantooruren - waardoor het moeilijker is om ook voor die dealers ter beschikking te staan.

    Daarnaast is er ook een grote vraag naar marketing tools. Hoge-resolutie foto's voor lokale pers en reclamebladen, acties, enz...

    De grootste werklast was het informeren over levertermijnen en -moment naar dealers die op dat moment een klant bij hen in de winkel hebben.

  • THE SOLUTION

    Na onderzoek van de interne behoeften en vooral ook de externe informatie- en interactie behoeften van de dealers van Dovre stelde Aware voor om een online portaal op te zetten voor de Dealers. Een soort reseller portal of "online kantoor" zoals Dovre het noemt.

  • RESULTS

    Dit platform biedt volgende functionaliteiten voor de dealer:

    • 24/7 beschikbaarheid via WEB
    • Altijd up-to-date overzicht van bestellingen, levertermijnen, (openstaande) facturen,...
    • Tweerichtingsverkeer en link per ERP-systeem
    • Bestellen van wisselstukken en onderdelen op een eenvoudige interactieve manier op een technische tekening
    • Online klachtenbehandeling met verschillende scenario's en specifieke vragen met foto's uitleg e.d.
    • Simulatie van dealertoegang voor het Sales team



    Daarnaast ontwikkelden we een specifieke tool voor events (vb. Batibouw) die bezoekers in staat stelt om een kortingsbon of actiebon aan te vragen. De bezoeker ontvangt deze bon meteen in zijn mail. Maar daar stopt het niet bij. We zorgen er ook voor dat de juiste dealers (geografisch) op de hoogte worden gesteld van de geïnteresseerde bezoeker. Op die manier krijgt de winkel / dealer van Dovre effectief hot leads die kunnen opgevolgd worden.

  • De klant

    Dovre produceert al meer dan 80 jaar haarden en kachels voor verkoop in heel Europa. De laatste jaren ging heel wat aandacht naar het ontwikkelen van kwalitatief hoogstaande producten met vernieuwend design. Deze doorgedreven zorg naar esthetiek en kwaliteit leidde tot grote expansie.

    Dovre verkoopt zijn toestellen via een uitgebreid dealernetwerk. De dealerzone die Aware ontwikkelde faciliteert de communicatie met dit dealernetwerk.

Featured services:

  • Design Research
  • Concept Design
  • Development
  • Brand
  • Design Engineering
  • Intellectual Property